UPRZEMYSŁOWIENIE I POSTĘP

Uprzemysłowienie i postęp techniczny traktowane są jako nieuniknione i rządzące się własnymi regułami rozwojowymi; szkole przy­pisana jest funkcja ustrukturowania i w ten sposób podporządkowania dążeń i chęci człowieka nawykom i umiejętnościom niezbędnym do efektywnego poruszania się w coraz bardziej stechnicyzowanym społeczeństwie. Ponieważ postęp techniczny uznaje się za nieunikniony aspekt rozwoju, dążenia i chęci jednostki mają otrzymać strukturę odpowiadającą takiej interpretacji rzeczywistości.Marksiści utrzymują że szkoły są głęboko zaangażowane w uprawomocnianie istniejących nierówności; w obszarze zainteresowania marksistów znajdują się roz­maite aspekty procesu kształcenia, ale interpretacja społecznej rzeczywistości jest tu inna. Ich uwagę przyciągają stosunki klasowe oraz istota społecznych znaczeń i reguł, które dzieci przyswajają sobie i uczą się przyswajać. Ich interpretacja kła­dzie nacisk na sposoby kształtowania ról we współczesnym społeczeństwie, które jednym dają siłę i władzę, a drugim ograniczają dostęp do władzy i wyższych pozy­cji.

Cześć. Mam na imię Klaudia i bloga tego stworzyłam za namową mojego męża. Posiadamy dwójkę dzieci i twierdzi, że nie zna lepszej matki. We wpisach chciałabym się z Wami podzielić moimi doświadczeniami, które przeżyłam na drodze do wykreowania szczęśliwej rodziny!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)