MARKSISTOWSKA ANALIZA

Marksistowska analiza szkolnictwa skupia się zatem na sposobach nauczania dzieci, by akceptowały sytuację pozbawienia władzy i ograniczenia możliwości.Pojęcie legitymizacji w znaczeniu nadanym przez marksistów obejmuje wiele treści faktycznych, które według funkcjonalistów wchodzą w zakres pojęcia socja­lizacji. W jednym i w drugim przypadku chodzi o proces, dzięki któremu dzieci uczą się przejmowania wartości i wzorców zachowania potrzebnych do życia w no­woczesnym świecie społecznym. Oba pojęcia mają wiele wspólnego, gdy chodzi o    treść faktyczną, ale w przypadku treści emocjonalnej różnią się zasadniczo. Szkolna „socjalizacja” ma w oczach funkcjonalistów żywotne znaczenie dla dojrze­wania w społeczeństwie nowoczesnej techniki. Dobrze służy dziecku.

Cześć. Mam na imię Klaudia i bloga tego stworzyłam za namową mojego męża. Posiadamy dwójkę dzieci i twierdzi, że nie zna lepszej matki. We wpisach chciałabym się z Wami podzielić moimi doświadczeniami, które przeżyłam na drodze do wykreowania szczęśliwej rodziny!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)