INTERPRETACYJNE PODEJŚCIE

Na podejście interpretacyjne popatrzeć można pod innym jeszcze kątem. W efekcie inaczej, jaśniej i ostrzej zobaczymy centralne kwestie oddzielające mar­ksizm od funkcjonalizmu. W tym celu przypomnijmy sobie dwa ważne elementy analizy interpretacyjnej. Pierwszy odnajdziemy na poziomie społecznym – znacze­nia (sensy), reguły i normy, według których utworzyła się dana społeczność. Drugi znajduje się na poziomie jednostkowym; są to sposoby nadawania struktury skłon­nościom i życzeniom człowieka w trakcie społecznego uczenia się.Funkcjonaliści widząw szkolnictwie neutralny instrument socjalizacji w rękach społeczeństwa, instrument wpajania wzorców myślenia i zachowania wymaganych w uprzemysłowionym świecie. Najbardziej interesuje ich to, co nadaje strukturę in­dywidualnym dążeniom i chęciom. Analizują więc, jak industrialne społeczeństwo nakłada na szkołę niezbywalny obowiązek przejęcia od rodziny funkcji socjaliza- cyjnej, czego efektem ma być umożliwienie jednostkom przystosowania się do szerszego społecznego świata.

Cześć. Mam na imię Klaudia i bloga tego stworzyłam za namową mojego męża. Posiadamy dwójkę dzieci i twierdzi, że nie zna lepszej matki. We wpisach chciałabym się z Wami podzielić moimi doświadczeniami, które przeżyłam na drodze do wykreowania szczęśliwej rodziny!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)