FUNKCJONOWANIE SYSTEMU

Nauczywszy dziecko, że „nieważne, jakie masz znajomości, ale jaką masz wiedzę”, możemy uznać, że nauczyliśmy je fundamentalnej zasady współcze­snego życia społecznego. W opinii marksistów rzeczy mają się zgoła inaczej. Pojęcie legitymizacji oparli na przekonaniu, że dzieci systematycznie nauczane są fałszywe­go rozumienia reguł gry. Powiedz dziecku, że „nieważne jakie masz znajomości, ale jaką masz wiedzę”, a skłamiesz mu. System bowiem, twierdzą marksiści, może funk­cjonować jedynie pod warunkiem, że wierzy się w kłamstwa i opacznie rozumie rzeczywistą istotę reguł. W tym sensie szkoła odgrywa kluczową rolę w utrzymaniu istniejącego systemu. Szkoła dostarcza konsekwentnie fałszywej interpretacji reguł, żeby podtrzymać nierówność i dominację. Gdyby ludzie uświadomili sobie rzeczywi­ste znaczenie reguł, zmieniłaby się istota gry. Funkcjonaliści utrzymują, że dzieci uczą się rzeczywistych reguł gry, a marksiści – że dzieci naucza się organizować swoje chęci i zamiary według reguł jednej gry, podczas gdy w rzeczywistości gra się w inną grę. Gra się w nią, ponieważ ludzie nieodmiennie skłonni są opacznie rozumieć jej reguły.

Cześć. Mam na imię Klaudia i bloga tego stworzyłam za namową mojego męża. Posiadamy dwójkę dzieci i twierdzi, że nie zna lepszej matki. We wpisach chciałabym się z Wami podzielić moimi doświadczeniami, które przeżyłam na drodze do wykreowania szczęśliwej rodziny!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)