BADAJĄCE PYTANIA

Rozmowa rozwija się więc między dwiema lubiącymi się osobami, które snują ten sam wątek. Pierwszy mówiący musi chcieć podzielić się czymś z rozmówcą, a ten musi reagować na to, co usłyszał. Rozmowy między rodzicem i dzieckiem nie powin­ny otwierać takie badające lub sprawdzające pytania rodzica, jak: „Co dziś robiłeś w szkole?” Nigdy nie dają tematu do rozmowy lub istotnych informacji. Jeśli dziecko pierwsze rozpoczyna rozmowę, to rodzic nie może sprawiać wrażenia znudzonego lub krytycznie usposobionego. Jeśli bowiem dziecko po­wie: „Charlie uderzył mnie dzisiaj w szkole”, a rodzic odpowie: „Czy jesteś pewien, że go nie sprowokowałeś?” będzie to koniec rozmowy. Tak samo się stanie, jeśli ton głosu rodzica będzie wskazywał, że nie zwraca on (czyli rodzic) uwagi na to, co usłyszał.

Cześć. Mam na imię Klaudia i bloga tego stworzyłam za namową mojego męża. Posiadamy dwójkę dzieci i twierdzi, że nie zna lepszej matki. We wpisach chciałabym się z Wami podzielić moimi doświadczeniami, które przeżyłam na drodze do wykreowania szczęśliwej rodziny!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)